במאמר הבא אנסה להסביר את כובד המשקל והחשיבות של שרות לקוחות אחסון אתרים.
מהי תמיכת לקוחות אחסון אתרים:
תמיכת לקוחות אחסון אתרים הינו חלק חשוב וקריטי בתפקוד האתר שלך ובהתנהלות היומיומית שלו.
מדובר בגדול על אם וכאשר צצה תקלה מסוג כלשהו באתר האינטרנט שלך אתה מצפה מחברת אחסון האתר שלך שתתן מענה מהיר ומקוצעי לסוגיה.
כמובן שאתה כבעל אתר מצפה שהחברה המאחסנת תתן לך את הפתרון במסגרת השרות שאתה משלם עליו, אך לא תמיד זה המצב.
מה כוללת בד"כ התמיכה של חברת אחסון אתרים סטנדרטית
תמיכה סטנדרטית של חברת אחסון אתרים תכלול בד"כ מענה טלפוני משעה 9 בבוקר ועד השעה 6 בערב. מעבר לשעות הפעילות הללו ישנה תמיכה באימייל.
התמיכה תנתן בעיקר לבעיות הקשורות לתפקוד השרת עצמו
ולא לתפקוד האתר ברמת הקוד / לקויים בתכנות האתר.
כמו כן תנתן תמיכה בהגדרת תיבות דוא"ל ובפתרון גישה לשרת ה FTP לוח הבקרה CPANEL וכדומה.
כמו כן תנתן תמיכה והדרכה בנושא שימוש בלוח הבקרה כגון Cpanel והפונקציונאליות שלו.
מדוע חברת האחסון לא תתן לי תמיכה בתקלות שקשורות באתר שלי
בעיות שקשורות לבאגים באתר עצמו או בתוספים, לא יקבלו מענה בד"כ על ידי חברת האחסון.
הסיבה, טיפול בתקלות מסוג זה דורש זמן התעסקות רב ואינו חלק משרותי האחסון.
עלויות איש תכנות שיודע לטפל בתקלות תכנותיות הן גבוהות ולכן טיפול בתקלות שקשורות באתר יהיו במסגרת תשלום נוסף.
חברות אחסון אתרים שמחזיקות אנשי תכנות מיומנים זה אכן יתרון משמעותי עבור מאחסן האתר,
אך הטיפול באתר יהיה לרוב בתשלום נוסף מעבר לתשלום עבור שרותי האחסון.
מה תכלול תמיכת לקוחות אחסון אתר ברמת פרימיום מעולה
ישנן חברות כמו הוסט סנטר שמאפשרות תמיכת לקוחות פרימיום.
מה שאומר שטיפול בתקלות ברמת האתר אכן יכול להתבצע.
התמיכה תהיה בתשלום נוסף כפי שצויין ומדובר בגדול:
עדכון גירסת וורדפרס
עדכון תוספים של וורדפרס
טיפול בבאגים שקשורים לתוספים של וורדפרס (באג בפלאגין וורדפרס)
עדכון תכנים לוורדפרס
תוספות לאתר וורדפרס
אבטחת אתר וורדפרס
טיפול בתקלות ASP ותקלות PHP לאתרים שאינם אתרי וורדפרס.
טיפול בהגדרה ובתקלות דואר אלקטרוני בשוטף (אימייל)
וכדומה
איך בודקים תמיכה של חברת אחסון אתרים / שרתים
ראשית יש לבדוק רמת זמינות במהלך היום.
חברות אחסון שרתים או אחסון אתרים מקצועיות וותיקות, בד"כ יתנו מענה מהיר תוך דקות ספורות.
– זה כמובן תלוי בעומס של אותו רגע שקייים באותה חברה.
ישנם ימים או שעות מסוימות שהעומס בפניות גדול ואז נאלצים להמתין מעט. מומלץ כמובן לקחת אוויר, להרגע, ולנסות להתקשר בעוד 10-20 דקות.
לעיתים קרובות לחץ בטלפונים בחברות מסוג זה משתחרר בתדירות גבוהה.
כמו כן יש לבדוק את אותה חברה בזריזות התגובה שלהם באימייל.
תמיכה באימייל היא הערוץ המקובל והאהוב ביותר על חברות אחסון אתרים
ולכן הכי מומלץ לפנות בערוץ זה.
לסיכום
שרות לקוחות עבור אחסון אתרים או אחסון שרתים הוא חלק מאוד חשוב ומשמעותי בבחירת חברת אחסון.
לכן מומלץ לבדוק זאת בקפידה לפני בחירת חברת אחסון אתרים / שרתים.
וכמו שאומר הפתגם הידוע,
"טעמו המתוק של המחיר הזול נמוג הרבה לפני טעמה המר של האיכות הירודה"
בהצלחה לכולם!
כותב המאמר – צחי בנגיאת – מנכ"ל הוסט סנטר.
מאמרים נוספים – בלוג אחסון אתרים