טעויות נפוצות ברכישת אחסון אתרים
פרק זה מתמקד במספר טעויות אופייניות שביצעו רוכשי אחסון אתר בפעם הראשונה, וכיצד להימנע מהן. זה גם מסיר את המסך במספר טקטיקות שיווק המשמשות חברות אחסון אתרים.
עלויות,
ישנם שני נרטיבים מתחרים המוצעים על ידי חברות אירוח אתרים:
כל חבילת אירוח אתרים זהה בעצם, אז קנו את הדבר הזול ביותר שתוכלו למצוא.
איכות עולה כסף אז קנו את האירוח הכי יקר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.
אף אחד מהם לא ממש מדויק.
חברות אחסון אתרים מקדמות את הרעיון שאירוח אתרים הוא בעצם סחורה, ולכן, המחיר הוא הדבר היחיד שחשוב באמת.
הם יוצאים מגדרם כדי להציע את התעריף החודשי הזול ביותר, יחד עם קופונים ומבצעים והנחות. זה מרוץ לתחתית שאף אחד לא באמת מנצח (פחות מכול הלקוח).
יש בזה כמובן גרגיר של אמת – חומרה היא סחורה זולה יחסית, ורוב התוכנות המשמשות חברות אירוח אתרים הן בחינם. לעתים קרובות, בדרכים מדידות כמו מהירות ורוחב המעבד, אין הבדל גדול בין 10 ש"ח לחודש למארח של 30 ש"ח לחודש.
אבל ההבדל של כמה דולרים יכולים לקנות מבחינת תמיכה בשירות לקוחות ומומחיות טכנית הוא באמת יוצא מן הכלל.
דבר נוסף שיש להבין לגבי מאחסני אתרים מוזלים הוא שהדרך היחידה שהם יכולים להרשות לעצמם למכור אחסון במחיר זול כל כך היא למכור בכמויות ולהשאיר אנשים על הסיפון לאורך זמן. משמעות הדבר היא מספר דברים:
יהיו יותר לקוחות המקובצים לשרת משותף יחיד.
תהיה יחסית מעט תשומת לב לנושאים בודדים, מכיוון שיש יותר מדי אנשים לשים לב אליהם.
יהיו תמריצים לשלם עבור חוזים ארוכי טווח.
יהיו קשיים בתנועה או בהעברה.
האחרון מטריד במיוחד, ונראה שהוא מגיע רק עם ספקי אחסון אתרים שיתופיים בטווח של פחות מ- 20 ש"ח.
הם יהפכו את העברת כתובות אתרים לתהליך מורכב ורב שלבים; הם לא יספקו הוראות לפתיחה או העברה של דומיינים בשום מקום בקבצי העזרה; הם ידרשו אימות בטלפון בטלפון; הם יסתירו כפתורים להתמודדות עם העברה וביטול תחת תוויות תפריט בעלות שם מעורפל; הם יציפו את מאפייני השאלות הנפוצות ואת מאגר הידע שלהם במאמרים על העברתם לשירות שלהם, כדי לדחוף מאמרים "להעביר" במורד הדף בתוצאות מנועי החיפוש.
הם אומרים "אתה מקבל את מה שאתה משלם עבורו." עם אירוח אתרים מוזלים לרוב אתה מקבל הרבה יותר מזה.
כמובן, בקצה השני של הספקטרום נמצא אחסון אתרי האינטרנט המובחר "אתה תהיה כל כך גאה שאתה יכול להרשות לעצמך".
לפעמים זה מתומחר יתר על המידה בכוונה למה שהיא – חברת אירוח מוכרת תוכנית VPS סטנדרטית למדי ומלבישה אותה במילים כמו "מהיר להפליא" ו"תמיכה בכפפות לבנות "וגובה כפליים מתוכנית דומה של חברה אחרת .
לעתים קרובות יותר, הבעיה היא פשוט מכירת יתר. אם אתה מפעיל בלוג אישי שיקרא כמה מאות אנשים, אתה כנראה לא צריך את שרת ה- "סופר דופר" עם מערכות מתקדמות שמקורר במים.
החמרת בעיית השיווק היא הנטייה של הקונים להשוות במחיר ולקנות משהו באמצע. חלק מהסיבה לאחסון אתרים של 10 ש"ח לחודש היא שהיא גורמת לתוכנית של 25-30 ש"ח לחודש להיראות כפתרון סביר לרמה בינונית, ולא סתם עוד תוכנית אירוח משותפת זולה.
גישה טובה יותר היא להבין קודם איזה סוג אירוח אתה זקוק לו (עיין בפרק במדריך זה סוגים שונים של אירוח), ואז חפש חברות שנבדקו היטב ודירוג גבוה המציעות סוג זה של תכניות.
אם זה מסתכם בשתי אפשרויות שיש להן תכונות דומות מאוד והן נבדקות היטב באותה מידה, אתה יכול לחשוב לבחור בזול יותר כדי לחסוך כמה דולרים.
אבל לרוב, ברגע שתגיע לשתיים או שלוש חברות אירוח ותוכניות שיתאימו לצרכים שלך, תגלה שהמחירים שלהם יהיו קרובים מאוד זה לזה.
עוד טעויות נפוצות ברכישת אחסון אתרים – תשומת לב לפרסום בטלוויזיה
פרסומות טלוויזיה יקרות במיוחד, מה שאומר שחברת אירוח שמייצרת הרבה פרסומות לא מוציאה את הכסף הזה על טכנולוגיה או תמיכה בלקוחות.
בנוסף, מודעות טלוויזיה יוצרות תחושת מוניטין מלאכותית. ("שמעתי עליהם – הם חייבים להיות טובים.") מוניטין מנופח מלאכותי זה מאפשר להם לגבות יותר מחברות אירוח טובות באותה מידה המציעות שירותים דומים.
ביקורות של שותפים לא אמינים
אם במקרה נתקלת בביקורת חיובית מדי שמצביעה על כך שמארח מסוים אחד הוא האפשרות הטובה ביותר לכל האנשים, ובמקרה יש קישור לדף הרכישה של חברת האירוח, אתה יכול להיות בטוח לחלוטין שזה קישור לשיווק שותפים.
אתה מקבל "שם דומיין חינם!" כשאתה רוכש תוכנית אחסון. זה לא יתרון מדהים כי:
שמות דומיינים אינם יקרים במיוחד, אז אתה יכול פשוט לקנות אחד בעצמך.
אם שם הדומיין שלך אצל חברת האירוח שלך מקשה על המעבר בעתיד, כך שעדיף לך לרשום את שם הדומיין שלך במקום אחר.
אסטרטגיה חלופית היא למצוא רשם שמות מתחם אמין ולהשתמש בו לכל התחומים האמיתיים שלך (בין אם מדובר באלף ובין אם זה אלף), ואז להשתמש ברשומות ה- DNS שם כדי להפנות אותו לכל אתר אירוח בו אתה מנהל את האתר שלך.
אתה יכול להשתמש בכתובת אתר דמה ככתובת חינם כאשר אתה נרשם לתוכנית האירוח שלך. זה שומר על שם הדומיין שלך וחשבונות תוכנית האירוח שלך נפרדים, מה שמקל על החיים בהרבה בעתיד אם תחליט לעבור למארח אתרים אחר.
טעות נפוצה נוספת ברכישת אחסון אתר – משלמים תוספת עבור דברים שאינכם צריכים
כאשר אתה קונה אירוח, במהלך תהליך הקופה ישנם מספר פריטים "עלית מכירה" המוצעים בדרך כלל. חלקם שימושיים, אך היזהר לא ללחוץ על "המשך" דרך התהליך מבלי לבדוק שוב שאתה לא קונה דברים שאינך זקוק להם.
כמה הצעות תוספות נפוצות כוללות:
פרטיות בשם דומיין: זה יכול להיות שימושי אם אין לך כתובת עסק נפרדת מהבית שלך, ואתה לא רוצה שכתובת הבית שלך תפורסם ברבים בקשר לאתר. אבל בדרך כלל זה יקר מדי, בין 5 ל -15 דולר לשנה, אפילו שקנית שם דומיין בחינם. חלק מרשמי ההנחות כללו פרטיות בחינם, וזו סיבה טובה נוספת להשתמש ברשם נפרד מלבד חברת האירוח שלך.
תעודת IP ו- SSL ייעודית: אינך יכול לקבל SSL אלא אם כן יש לך כתובת IP משלך, והסיבה האמיתית היחידה לקבל כתובת IP משלך היא לקבל תעודת SSL, ולכן לעתים קרובות אלה מתקבצים יחד. אישורי SSL חשובים אם אתה מנהל אתר מסחר אלקטרוני, או כל אתר שיקבל מידע משתמש רגיש. אם אתם מתכננים להפעיל אתר כזה, כדאי לכם לקבל את ההנחה הכלולה ברכישת אירוח. אם אתה רק מקים בלוג אישי, אין באמת סיבה להוציא את הכסף.
שירותי גיבוי: עליכם לשמור על קבצי האתר ומסד הנתונים שלכם, ולכן הגיוני שחברות אירוח יציעו שירותי גיבוי בקופה. עם זאת, הבחירה בפלטפורמת הגיבוי בטוחה תועיל לחברת האחסון שמוכרת לך אותה, וייתכן שלא תהיה האופציה הטובה ביותר בעצמך. שמירה על גיבויים נפרדים מחברת האירוח הראשית שלך יכולה להועיל אם תהיה אי פעם בעיה עם החברה בעתיד ואתה צריך להתחיל מחדש מגיבויים בשרת אחר.
עיצוב אתרים, קידום אתרים או ייעוץ עסקי: כמעט תמיד נמנעים מכך. אם ברצונך להעסיק מעצב אתרים, הזמין אחד כזה שתוכל לדבר איתו. סוגי עיצוב האתרים שאתה מקבל תמורת 100 שקל בעת הרכישה בדרך כלל אינם שווים אפילו סכום זה, ותוכל לעשות טוב יותר עם WordPress וכמה דקות של גלישה בחינם.
לוקח "Unlimited" לפי ערך נקוב
תוכניות אירוח משותפות מתפרסמות כמעט תמיד כ"לא מוגבלות ". ייתכן שיש להם כמה סוגים שונים של הגבלות בלתי מוגבלות:
רוחב פס ללא הגבלה
אחסון ללא הגבלה
חשבונות דוא"ל ללא הגבלה
דומיינים ללא הגבלה
סאב דומיינים ללא הגבלה
אחסון אתרים ללא הגבלה
הבעיה עם "בלתי מוגבל" היא שבדרך כלל מוגבלת.
מסתבר שזו טעות לבצע רכישת אחסון אתרים ללא הגבלה.
לדוגמא, הם עשויים לאפשר אחסון בלתי מוגבל, אך לאחר מכן לא לאפשר שימוש בחשבון האירוח לאחסון קבצים אישי. בדרך כלל, בהסכם תנאי השירות נקבע כי כל שימוש חייב להיות ביחס לאתר נגיש לציבור.
הם עשויים גם לא לאפשר סוגים מסוימים של מדיה או לאסור סטרימינג.
לבסוף, אם האתר שלך נהיה פופולרי מדי ומתחיל למשוך יותר מדי משאבים, רוב חברות האחסון שומרות לעצמן את הזכות לצמצם את רוחב הפס שלך (להאט את התנועה), להסיר אותך מהתוכנית או לדרוש שדרוג בתשלום לרמת שירות אחרת.
לא קורא את תנאי השירות של תנאי האחסון
כולנו התרגלנו להכות "המשך" בהסכמים מקוונים שאנחנו בקושי חושבים על ההשלכות של חוזים אלה. זוהי טעות כל הזמן, אך זוהי טעות במיוחד עם אירוח אתרים.
בתוכניות אירוח רבות יש תנאים והגבלות שמונעים באופן ספציפי מספר דברים – אחסון קבצים, הזרמת מדיה, הפעלת יישומי SaaS.
ודא שאתה מבין אילו פעילויות אינך רשאי לעסוק במארח שלך לפני שתקבל החלטה – במיוחד אם אתה מתכנן לעשות משהו מעניין.
חיפוש Google "אחסון אתרים"
להיכנס לראש הדף במנוע חיפוש אין כמעט שום קשר לשאלה האם חברת אירוח כלשהי טובה, והופעה במודעות בתשלום פירושה רק שחברת האירוח מוכנה לשלם הרבה עבור פרסום (הקליקים האלה מאוד יָקָר).
אפליקצית תשלומים באינטרנט – ערך ויקיפדיה
נכתב עלידי אדם מיכאל ווד